Het boek “Fruit jezelf gezond en slank”

Het werkwoord “fruiten” staat voor fruit als maaltijd eten. (Wat echter zeker niet betekent dat je alleen maar fruit moet eten!)
Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat vijf porties fruit en groente al veel beter zijn voor je gezondheid dan die 2×2 die het Voedingscentrum nu adviseert, maar om echt resultaten te zien zou je maar liefst tien porties per dag moeten eten
Tien porties groente per dag eten vinden je darmen echter niet zo fijn en je smaakpapillen waarschijnlijk ook niet, maar bij fruit zijn die vijf porties zeker wél haalbaar en voor echte fruitliefhebbers zijn tien porties dat vast ook.
Om bovenstaande redenen is het voor je gezondheid daarom effectiever en praktisch gezien haalbaarder om meer fruit te gaan eten dan meer groente. Als je meer fruit eet wordt je vitaler, val je af, wordt je mooier, krijg je véél meer energie, bescherm je jezelf tegen ziektes en leef je langer..
Julia (1974) fruit zichzelf daarom al meer dan 20 jaar gezond en slank door elke dag veel fruit als ontbijt en lunch te eten naast haar warme avondmaaltijd (haar warme avondmaaltijd bestaat niet uit fruit) met opmerkelijk resultaat op haar gezondheid en gewicht.
Omdat we allemaal verschillend zijn en andere behoeftes hebben, is de boodschap van dit boek dan ook zeker niet dat het voor iedereen noodzakelijk is om elke dag net zoveel fruit te eten als Julia doet per dag. Het uitgangspunt van dit boek is dat we fruit niet meer slechts als tussendoortje moeten gaan zien, maar als volwaardig voedsel waarvan je dagelijks één keer een kilo als maaltijd zou moeten eten voor een betere gezondheid. Smaakt dat naar meer, zoals bij Julia en al vele van haar volgers het geval is, dan kun je zelfs twee maaltijden per dag fruit gaan eten voor een optimale gezondheid. Naast die een of twee maaltijden van fruit is het de bedoeling dat je wel gewoon je warme maaltijd blijft eten en je dagelijks benodigde eiwitten en vetten, zodat je een optimaal eetpatroon krijgt zonder tekorten. Bij het eten van veel fruit hebben mensen veelal de volgende vragen en opmerkingen:

Fruit bevat veel koolhydraten (suikers), daar word je toch dik van?
Ik heb gehoord dat de suikers uit fruit net zo slecht zijn als gewone suiker.
Krijg je van zo veel fruit geen verhoogde bloedsuiker, insulineresistentie en uiteindelijk dus diabetes?
Er wordt gezegd dat je van fructosesuiker leververvetting krijgt, dan is fruit toch ook slecht?
Krijg je geen tekort aan vetten en eiwitten en is het niet ongezond om zo veel fruit te eten?

Op alle bovenstaande vragen is het antwoord in principe nee en in dit boek wordt dit uitgebreid en wetenschappelijk onderbouwd. Daarnaast vind je nog veel meer informatie en antwoorden op vragen waar je nu wellicht nog aan twijfelt. Maar aan het einde van dit boek zul je net als Julia en haar vele volgers, die net als zij al aan het fruiten zijn, tot de conclusie komen dat meer fruit eten, door fruit een of twee keer per dag als maaltijd te eten, het meest logische is wat je kunt doen als je gezondheid je lief is en je een passend gewicht wilt hebben.

Omdat je voor een volwaardige eetpatroon meer nodig hebt dan een of twee maaltijden van fruit, staan in deel II van dit boek maar liefst 7 verschillende eetschema’s en recepten voor een week geplaatst, al naar gelang de verschillende hoeveelheden fruit je per dag wilt eten. Je kunt dan precies zien wat en hoeveel je naast je dagelijkse maaltijd(en) aan fruit nog aan ander gezond voedsel kunt eten, met als doel een optimale gezondheid en een passend gewicht. Alle eetschema’s met als doel meer fruit te eten en ook gewicht te verliezen bestaan uit 1500 calorieën en de eetschema’s voor diegene die alleen meer fruit willen eten, maar niet af hoeven te vallen bestaan uit 2000 calorieën.
En voor welk eetschema je ook kiest, alle eetschema’s en recepten zijn zo gebalanceerd dat je én een optimale hoeveelheid aan nutriënten binnen krijgt én geen tekort oploopt in je dagelijkse benodigde vetten en eiwitten. Je warme maaltijd zal elke dag lekker en veel zijn en vooral heel simpel en snel te bereiden en niet duur omdat er gewoon ingrediënten worden gebruik uit de dagelijkse Hollandse keuken (met optioneel een vleugje Koreaans pittigheid). En het mooie is dat iedereen, wel of geen vegan kan gaan fruiten.

Kortom, lees dit boek en je zult positief verrast worden door wat Julia je vertelt over het effect van fruit als maaltijd.
FRUIT ROCKS, ontdek het zelf en ga ook fruiten!

Ga naar het menu “waar te bestellen” en download daar een een inkijkexemplaar van maar liefst 28 pagina’s en zie wat jij extra als bonus krijgt als je het boek nu bij Julia zelf (via deze site) bestelt!